De landbouw natuurinclusiever maken en de bodemkwaliteit verbeteren, dat zijn twee belangrijke opgaven waar boeren voor staan. Maar zeker zo uitdagend is het om consumenten via nieuwe, aantrekkelijke en lekkere producten de boer voor zijn inspanningen te belonen. FoodUp Brabant denkt dat dat kan. Op een manier waarvan de boer en de bodem beter worden. Het resultaat is het Frietje Precies, dat we in 2019 met teler Jacob van den Borne en ontwerpbureau Ultra Ultra hebben ontwikkeld.
Frietje Precies is:
Kortom, friet waar de Brabantse boer, de Brabantse bodem en de Brabander zelf blij van worden.
In het magazine FOOD Locaties Nederland vertellen Paul van Zoggel (Van Den Borne Aardappelen) en Wim Coenraadts (FoodUp Brabant) over de ontstaansgeschiedenis van het bodem- en boervriendelijke Frietje Precies en welke obstakels vraaggerichte innovatie ondervindt op weg naar de markt.
Lees hier het artikel in het online magazine FOOD Locaties.
Aanmelden nieuwsbrief
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.