Het action plan in Brabant

February 25, 2020
0 comments

 

EUREGA is een samenwerkingsproject van Europese regiopartners die zich inzetten voor het belang van gastronomie in beleid en strategische besluitvorming. In 2018 was Brabant de Europese Regio van de Gastronomie (ERG).

Met We Are Food zette de provincie Noord-Brabant/ FoodUp Brabant het hele jaar verschillende foodthema’s in de spotlights. De provincie Brabant vormde samen met de andere ERG-regio’s in 2018 het EUREGA-project. Uitgangspunt: gastronomie kan veel economische kansen brengen en verdient een sterke plek in Europees, nationaal en regionaal beleid. De negen projectpartners binnen EUREGA zetten zich hiervoor tot en met 2022 gezamenlijk in.

For more information about the Interreg project Eurega in English, visit the EUREGA website.

De stakeholders en partners tijdens een werkbezoek aan Cataloniƫ
Projectpartners en stakeholders tijdens een exchange visit in Barcelona, mei 2019

Doel in Brabant

De Brabantse projectpartners willen 10% meer bezoek aan de regio genereren op het gebied van gastronomie en gastvrijheid. Door de toeristische capaciteit te versterken en het Brabants erfgoed van cultuur, landschap en agrofood zichtbaar te maken, verwachten zij nieuwe banen en een groei van uitgaven in deze sectoren. In deze eerste fase halen ze vooral ideeën op tijdens bijeenkomsten in binnen- en buitenland met stakeholders. Deze worden doorvertaald naar actieplannen food & leisure in Brabant.

Deelnemende regio’s

De partners die meewerken aan EUREGA zijn:

  • Municipality of 's-Hertogenbosch (Netherlands)
  • Province of Noord-Brabant (Netherlands)
  • ProAgria Pohjois-Savo (Finland)
  • Northern and Western Regional Assembly (Ireland)
  • Development Agency of South Aegean Region -READ S.A. (Greece)
  • Sibiu County Council (Romania)
  • Hajdú-Bihar County Government (Hungary)
  • IGCAT (Catalunya)
  • Prodeca – Government of Catalonia (Catalonia)

Bekijk de Factsheet Actionplan Noord-Brabant waarin de aanpak van dit EUREGA-project in één oogopslag is te zien. 


Het laatste nieuws:

 

Brabant is de afgelopen tijd aan de slag gegaan met het bedenken van een actions plan. De bedoeling is dat het plan in fase 2 van het Eurega-project, na de zomer van 2020, in uitvoering gaat.

Brabant is de afgelopen tijd aan de slag gegaan met het bedenken van een action plan. De bedoeling is dat het plan in fase 2 van het Eurega-project, na de zomer van 2020, in uitvoering gaat.

Hieronder volgt een korte omschrijving van de ideeën:

Action plan: Binnenlandse trots door buitenlandse pers

In 2018 was Brabant Europese Regio van de Gastronomie en als onderdeel daarvan heeft VisitBrabant veel buitenlandse pers en influencers in Brabant rondgeleid. De persbezoeken hebben een stroom van publicaties opgeleverd in verschillende Europese landen. Naast de bekendheid die we hiermee als bestemming kregen, brachten de publicaties over ons aanbod ook nieuwe trots bij Brabantse ondernemers. Met dit plan willen we het rondleiden van influencers en journalisten een structureel karakter geven. Hun publicaties worden dan sterker ingezet om ondernemers te laten zien wat de pers waardeert. Dit genereert dan nieuw aanbod of arrangementen.

De volgende stappen zijn om de ideeën uit te werken in een plan van aanpak en het vinden van partners en financiers bij deze aanpak.


The action plan in Brabant

Brabant has recently started working on coming up with an action plan. The intention is for the plan in phase 2 of the Eurega project to be implemented after the summer of 2020. Below is a brief description of the ideas:

Action plan: Domestic pride by foreign press

In 2018, Brabant was the European Gastronomy Region and as part of that, VisitBrabant toured many foreign press and influencers in Brabant. The press visits have yielded a stream of publications in various European countries. In addition to the reputation that we received as a destination, the publications on our range also brought new pride to Brabant entrepreneurs. With this plan we want to give a guided tour to influencers and journalists. Their publications are then used more strongly to show entrepreneurs what the press appreciates. This then generates new offers or packages.

The next steps are to work out the ideas in a plan of action and to find partners and financiers with this approach.

Images

0  Comments

Cookie settings